Ce este lecitina? Beneficiile lecitinei

Ce este lecitina? Beneficiile lecitinei

0 Shares

Ce este lecitina? Lecitina este un conglomerat de substanțe grase care se găsește în țesuturile animale și în plante și care contribuie în mod esențial la menținerea sănătății organismului. Prezentă în categoria fosfolipidelor, are un rol important în organism, deoarece asigură buna funcționare aparatului digestiv și a memoriei.

Citeste si: Spirulina – sau super-mega-alimentul vitalității

Lecitina o găsim prezentă în prepararea cosmeticelor, a alimentelor deoarece are proprietatea de a prelungi durata de viață a produselor.

Lecitina prospect

Să ne uităm mai atent la ce conține lecitina, înainte de a enumera principalele beneficii ale acesteia:

O capsulă  de Lecitina din Soia conţine:

  • Lecitină din soia 1200 mg
  • Fosfatidil-colina    180 mg
  • Fosfatidil-etanolamina     150 mg
  • Fosfatidil-inozitol   120 mg

Cum se administrează lecitina

Lecitina, atunci când este selectată din alimente, nu are contraindicații, însă, pentru administrarea sa din suplimente naturiste, atunci doza recomandată nu trebuie să depășească 5000 mg/zi.

Aceste indicații, de obicei, se regăsesc în prospectul suplimentelor, însă poate fi consultat și medicul sau farmacistul atunci când se dorește administrarea țintită pentru o anume problemă de sănătate. Foarte rar , atunci când se depășește doza zilnică, lecitina poate provoca diaree, greaţă, dureri de stomac.

Lecitina din soia

Lecitina apare în mod natural în multe alimente, suplimentele de lecitină sunt de obicei derivate din ouă, soia sau seminţe de floarea-soarelui. Lecitina este de asemenea obţinută din seminţe de bumbac sau grăsimile animale. Soia este cea mai important sursă pentru a extrage lecitina.

Lecitină pentru memorie

Colina, este o importantă componentă a fosfatidilcolinei, joacă un rol în dezvoltarea creierului și ajută la îmbunătățirea memoriei. Teste recente făcute pe animale care au primit suplimente de colină au înregistrat o activitate ridicată a memoriei pe tot parcursul vieţii.

Modificările creierului au fost atât de vizibile încât cercetătorii au putut identifica animalele care au luat colină suplimentară, față de cele care nu li s-a administat această substanță. Datorită efectului colinei asupra creierului, s-a sugerat faptul că, lecitina poate fi benefică pentru cei cu afecţiuni neurologice, boala Alzheimer şi alte forme de demenţă.

Colina este un nutrient esențial pentru organism, care participă la producerea neurotransmițătorului-acetilcolina-care asigură comunicarea între celulele sistemului nervos.

Citeste si: 7 tratamente și remedii naturale pentru prostată

Beneficiile lecitinei

Reducerea colesterolului

Lecitina este o substanță care este implicată în transportul colesterolului și a substanțelor grase din sânge. De fapt ea are rol de a împiedica depunerea grăsimilor pe pereții vaselor, principalul ei rol fiind cel de emulsificare.

Lecitina – ajutor pentru digestie

Are rol de protecție a mucoasei din intestine. Imbunătățeste absorbția vitaminelor liposolubile.

Ajută la îmbunătățirea memoriei

Colina este ingredientul *minune* din lecitină. Ea face parte din grupul vitaminelor B și are un rol esențial în dezvoltarea și menținerea funcției cognitive, prin îmbunătățirea capacității de atenție și concentrare .Este recomandatî în perioadele de studiu, înainte de examene sau în caz de oboseală cronică.

Susține în mod natural sistemul imunitar

Lecitina are capacitatea de a crește la nevoie numărul limfocitelor din organism-elemente care sunt vitale pentru sistemul imunitar, deoarece acestea sunt responsabile cu distrugerea agenților patogeni care pătrund în organismul uman.

Lecitină pentru o inimă sănătoasă

Beneficiile lecitinei le regăsim chiar și în sistemul cardiovascular.Lecitina reglează colesterolul, presiunea arterială și protejează vasele de sânge prin faptul că împiedică depunerea *rezidurilor* pe pereții vaselor, astfel arterele și venele sunt sănătoase și flexibile iar sângele poate circula într-un ritm optim.

0 Shares
Copy link