Acasă Suplimente naturiste Vitamine pentru un păr sănătos

Vitamine pentru un păr sănătos

Vitamine pentru un păr sănătos

De multe ori ai încercat o mulțime de produse pentru îngrijirea părului și nu au dat rezultate? Să mai spunem că aceste  produse nu sunt ieftine și așteptările noastre sunt mari??

Sunt sigură că cel puțin o dată ați fost dezamăgiți de alegerea facută și v-ați promis că la viitoarea achiziție veți fi mai atenți la ceea ce trebuie să conțină produsele de îngrijire pentru a fi potrivite nevoilor în continua schimbare.

Noi am făcut un top al elementelor și al vitaminelor pe care trebuie să le conțină aceste produse de îngrijire. Tu vei alege dacă optezi pentru *o cură* de suplimente de vitamine sau alimente care conțin aceste substanțe atât de benefice!

Articol recomandat: Când se ia magneziu, seara sau dimineața?

fata cu par frumos
Vitamina A este esențială pentru creșterea părului.

Vitamine pentru un păr sănătos

Vitamina A

Practic, vitamina A ajută glandele să  producă sebum care are rol de a hidrata scalpul și de a ajuta la menținerea sănătății părului.Un deficit de vitamina A poate duce la căderi masive ale podoabei capilare.

Alimente bogate în vitamina A sunt morcovii, dovlecii, spanacul, dar și iaurtul și produsele lactate ne ajută cu un aport adecvat.

Vitamina B3

Aceasta vitamina are un rol important în furnizarea de energie pentru organism și participă în metabolismul proteinelor și lipidelor.

Vitamina B3 stimulează circulația sângelui la nivelul scalpului iar firele de păr sunt hrînite și fortificate încă de la rădăcină devenind mai puternice și elastice.

Vitamina B3 transformă proteinele, carbohidratii și grăsimile în energie. In plus, menține pielea, părul și sistemul nervos la un nivel optim. Vestea bună este că la ora actuală putem beneficia de o multitudine de alimente care ne ajută să obținem o cantitate suficientă de vitamine doar prin aport alimentar.

Vitamina B7

Se pare că tratamentul cu biotină are eficiență maximă, cel puțin așa ne arată ultimele studii în domeniu.Vitamina B7 ajută la transformarea alimentelor în glucoză, care e folosită de organism pentru a avea energie, ajutând la menținerea sănătoasă a foliculilor și a scalpului.

Vitamina B7 se găsește în, cereale, carne , pește și legume verzi.

Articol recomandat: Ce beneficii au vitaminele și mineralele pentru organism

Vitamina C

femeie cu par frumos
Dincolo de felul în care ne este dată podoaba capilară, putem regenera părul prin alimente și suplimente atent selecționate. Din păcate, tot mai multă lume auzim că recurge la diete din ce în ce mai drastice, fie că e nevoie sau nu.

Este un antioxidant puternic care ajută să ne protejăm împotriva radicalilor liberi. Este nevoie de vitamina C pentru producerea colagenului-o proteină care face parte din structura firukui de păr.

Colagenul este o proteină extrem de importantă pe care corpul nostru o produce singur … pâna la o anumită  vârstă, evident! Colagenul ajută la menținerea supleții și elasticității pielii, la sănătatea mușchilor, a sistemului osos, a încheieturilor, la creșterea părului și a unghiilor.

Surse naturale de vitamina C sunt citricele, căpșunile, ardeii, roșiile.

Vitamina D

Dacă părul este subțiat și lipsit de strălucire, o posibilă cauză poate fi și deficitul de vitamina D. Astfel ar trebui să iei în considerare o schimbare a ritualului tău de frumusețe, iar plimbarea sau pur și simplu ieșitul afară din casă să devină o obișnuință.

Acest nutrient pe lângă faptul că fixează calciul în oase, lipsa acestuia poate duce schimbări de dispoziție, stări de oboseală și dureri.

Ultimele cercetări relevă că există o legătură între stress- căderea părului și- deficitul de vitamina D. Alopecia și chiar psoriazisul pot fi afecțiuni determinate de lipsa vitaminei D.

Alimente bogate în vitamina D sunt: peștele, ficatul, laptele , iaurtul și gălbenușul.

Vitamina E

Este una din vitaminele*preferate* pentru păr, deaoarece vitamina E  are un puternic efect antioxidant. Deasemenea stimulează creșterea părului, ajută la hidratare inclusiv în cazul vârfurilor despicate. Astfel putem salva centimentri buni , mai ales în cazul în care optăm pentru un păr lung și mătăsos.

Alimente bogate în vitamina E sunt:

Cerealele, semințele legumele verzi și uleiul de măsline.

Nutrienți pentru un păr sănătos

 

Articol recomandat: Ce este si cum ajută Quercetin în caz de COVID-19

Suplimente impotriva caderii parului

fata cu par frumos
Seleniul e necesar pentru a ne proteja de stresul oxidativ.

Zinc și seleniu

Zincul este necesar pentru menținerea sănătății scalpului, deoarece ajută la refacere țesuturilor deteriorate.

Cantitatea de seleniu din sursele alimentare este, în mare parte, determinată de calitatea solului folosit la cultivarea legumelor sau a fructelor.

Fierul

Din nou ajungem la fier și ne dăm seama că este necesar  pentru sănătatea întregului organism. Fierul joacă un rol esențial în menținerea  părului sănătos și frumos.

Colagenul

O atenție deosebită îi acordăm colagenului care are ca obiectiv menținerea nivelului optim de hidratare a pielii, iar firele de păr sunt protejate de o peliculă care asigură și menține acel nivel de hidratare optim.

Acizii grași Omega3

Mențin elasticitatea părului, revigorează firul de păr slăbit și îmbunătățește circulația sanguină de la nivelul capului. Asadar, e de preferat ca măcar din când în când peștele să-și facă loc in farfuriile noastre.Fructele de mare sunt și ele bogate în aceste elemente valoroase .Insă putem apela și la ajutorul suplimentelor, pentru a aduce aportul atât de necesar.

Din multitudinea de vitamine existente, putem alege ceea ce este potrivit nevoilor noastre. Vitaminele actionează ca un *balsam* pentru corp, iar rezultatele vor fi vizibile în scurt timp. Nu uitați că părul are nevoie de îngrijire permanentă, iar pentru a-l păstra sănătos și frumos, e necesar să alegeți un ritual de îngrijire adecvat lui și să-i asigurați esențialul de vitamine și nutrienți de care are nevoie.

Vitamine pentru un păr sănătos – Autor: Marilena Bratan