Acasă Plante medicinale Ce este ashwagandha? Top 20 de beneficii ale ginsengului indian

Ce este ashwagandha? Top 20 de beneficii ale ginsengului indian

ashwagandha beneficii ginsengul indian

Ashwagandha beneficii. Datorită vieții active pe care o avem și stres-ul este la cote maxime. Dorim să facem atât de multe lucruri, încât cele 24 de ore ni se par foarte puține. Dar cum facem față stress-ului cotidian?

Aici avem noi căi de urmat…și cautăm remediii tot în natură, pentru că ea ne oferă răspuns și alinare la toate problemele noastre. Vă povestim, cu drag despre o plantă mai puțin cunoscută, dar deosebită din toate punctele de vedere – Ashwagandha (ginsengul indian).

Planta este clasificată de specialiști drept adaptogen-adică poate ajuta organismul să se adapteze rapid în situații de stres.

Îți propunem să  facem o incursiune în trecut  și să ne indreptăm atenția asupra acestei minunate plante putin cunoscute, dar miraculoase – ashwagandha sau ginsengul indian.

Articol recomandat: 20 de beneficii ale magneziului pentru o sănătate de fier

Ce știm despre această plantă?

Ashwagandha este o plantă tropicală folosită din vremuri străvechi în medicina ayurveică. Ea mai este cunoscută și sub denumirea de cireș de iarnă.

Cum arată ashwagandha

O găsim ca denumire știintifică de withania somnifera. Este un arbust, cu frunze ovale , flori de culoare galbenă și fructele sunt de culoare roșie. Putem folosi fruzele și fructele pentru diverse afecțiuni, dar adevărata valoare o are rădăcina care este considerată o adevarată minune a naturii și un izvor de substanțe cu multiple beneficii.

Ashwagandha
S-a demonstrat ca ashwagandha remediaza problemele muscolo-scheletice, cum este artrita sau reumatismul. Planta are efect tonic in ceea ce priveste stimularea energiei, cresterea longevitatii si imbunatatirea vitalitatii si bunastarii organismului.

Articol recomandat: Ingredientul din casa ta despre care nu știai că te poate scăpa de herpes peste noapte

Ashwagandha beneficii în slujba sănătății

  1. Este o planta veche cu multiple calități .

Este una dintre cele mai apreciate plante din medicina alternativă, bazata pe principiile indiene de vindecare în mod natural. Aceasta a fost folosită de  peste 3000 de ani pentru a calma stres-ul , a crește nivelul de energie și a îmbunătăți concentrarea.

Ashwagandha (ginsengul indian) este cunoscută pentru un miros specific (care aduce a iz de cal) , dar care se referă de fapt la puterea miraculoasă de a crește puterea și nivelul de energie al organismului.

2. Poate reduce nivelul de zahăr din sânge

Intr-un studiu recent s-a constatat că în urma consumului de Ashwagandha, a crescut secreția de insulină. De asemenea s-a constatat ca poate reduce nivelul de zahăr din organism atât la persoanele sănătoase cât și la cei care suferă de diabet.

3. Cu proprietăți canceroase dovedite

Un compus din aceasta plantă ajută la inducerea apoptezei. Este un fel de proces controlat de *programare a morții celulelor canceroase*. Explicația ștințifică vine din partea unor cercetători care ne explică că un compus din plantă este considerat a promova formarea unor specii reactive de oxigen în interiorul celulelor canceroase. Practic se stopează dezvoltarea celulelor și le face să devină mai puțin rezistente. Poate ajuta la tratarea cancerului de colon, de sân și a celui ovarian.

  1. Nivel scăzut de cortizol

Cortizolul, cunoscut sub denumirea și de hormonul stresului, poate stimula activitatea glandelor suprarenale ca răspuns la situațiile stresante. In unele cazuri, nivelul de cortizol este foarte crescut ceea ce poate duce la niveluri peste medie de zahăr în sânge  și cresterea stocării grăsimilor , inclusiv pe abdomen.

Cei care au integrat în alimentație Ashwagandha (ginsengul indian), au avut scăderi semnificativ de mari de cortizol.

5. Ajuta la reducerea stresului și la anxietate

Are rol de a reduce stările de anxietate și nevroză, reduce atacurile de panică și calmează în mod natural.

Articol recomandat: Cum gestionăm emoțiile la copii în timpul autoizolării – SFATUL PSIHOLOGULUI Renata Szekely

6. Ajută la îndepărtarea oboselii glandelor suprarenale

Cercetarile recente au arătat că Ashwagandha (ginsengul indian) poate ajuta în cazul glandelor endocrine, prin combaterea oboselii glandelor suprarenale. Glandele endocrine sunt cele care secretă hormoni, in special cortizol sau adrenalină în cazuri de stress.

Dacă glandele sunt suprasolicitate mult timp se acumulează o oboseală la nivelul glandelor numită și oboseală suprarenală. Atunci când glandele suferă, au repercursini și asupra celorlalți hormoni din organism, inclusiv progesteronul care în timp poate da infertilitate.

7. Ginsengul indian poate ajuta la tratarea cancerului

Studiile de laborator arată că Ashwagandha are în compoziția sa un compus numit withaferina care ajută la stoparea dezvoltării celulelor canceroase.Se consideră că withaferina ajută la slăbirea celulelor canceroase, ceea ce le împiedică să se dezvolte.

8. De leac în depresie

Cel mai mare beneficiu este că acest ginseng indian, nu are reacții adverse, comparativ cu majoritatea antidepresivelor sau a medicamentelor recomandate în stări de oboseală sau stres.

9. Ginsegul indian crește nivelul de testosteron și poate crește fertilitatea

10. Poate crește masa musculară

Sportivii care au consumat până la 1200 de mg de pulbere de ashwagandha pe zi au câștigat masa musculară în 30-45 de zile iar grăsimea corpului a fost redusă semnificativ.

11. De ajutor în caz de inflamații

In urma studiilor făcute pe pacienți umani, s-a demonstrat că această plantă sporește activitatea celulară, mai ales a celulelor imune care luptă împotriva infecțiilor și care te ajută să rămâi tânăr și sănătos.

12. Ashwagandha beneficii – Poate reduce nivelul de colesterol și trigliceride

13. Ashwagandha beneficii – Imbunătățește funcția cerebrală și memoria

14. Ashwagandha beneficii – De ajutor în bolile degenerative

Cu proprietăți certificate de protecție a celulelor, ashwagandha paote fi un medicament extrem de eficient în bolile degenerative mentale (Alhzeimer sau Parkinson). Regenerează axonii și dendritele celulare, astfel impulsul nervos este transmis în mod optim mai departe.

15. Ashwagandha beneficii – Tratează insomnia

O stare care ne chinuie pe mulți dintre noi.Pentru a o combate, alege ashwagandha deoarece calmează și dă o stare de bine.

16. Ashwagandha beneficii – Crește imunitatea

Ajută în md natural la refacerea sistemului imunitar scăzut. Datorită antioxidanților pe care îi conține și care protejează celulele nervoase de radicalii liberi.

17. Ashwagandha beneficii – Antioxidant la cote maxime

Ashwagandha (ginsengul indian) conține substanțe care contribuie la regenerarea proprietătilor antioxidante. Ajută și la prevenirea unor tumori și a altor boli care pot să ne afecteze pe termen lung.

  1. Ashwagandha beneficii – Ajută în cazul covalescenței
  2. Ashwagandha beneficii – Crește funcția tiroidiană
  3. Ashwagandha beneficii – Activează optim prin protejarea telomerilor

Telomerii sunt capete de cromozomi realizați în repetiție cu o secvență din AND și din proteine asociate. Au funcția de a proteja terminațiile cromozomului de procesele de degradare precum și asigurarea funcționării normale a proceselor celulare.

Intr-un studiu științific, bărbațiilor cărora li s-a administrat doze normale de pulbere de ashwagandha  au avut îmbunătățiri semnificative ale timpului de reacție. Deasemenea și atenția și performanța au fost duse la un alt nivel.

Ashwagandha este indicată pentru toate vârstele, atât prevenitv cât și în diverse terapii. Din rădăcină și frunze se pot face tincturi, uleiuri sau medicamente sub formă de comprimate.

De unde cumpărăm ashwagandha

Puteti comanda online produse bio care contin ashwagandha (ginsengul indian) prin intermediul magazinelor

Cum se administrează ashwagandha?

Chiar dacă are atât de multe beneficii pentru organismul uman, trebuie administrată cu precauție și sub îndrumarea unui medic sau fitoterapeut.

Ginsengul indian nu este recomandat persoanelor însărcinate, celor care alaptează sau care suferă de afecțiuni ale glandei tiroide.

Doza de sănătate. Cât se administrează?

Doza zilnică nu trebuie să depăștească 500 mg pe zi. Dar pentru a obține rezultate, trebuie să luăm această doză zilnic timp de minim 3-4 săptămâni. E ideal dacă corelăm și cu efort fizic sau chiar exerciții lejere.

Condiții de păstrare

Produsele sub formă de capsule sau pudră se pastrează ferite de lumina soarelui, în locuri curate și fără umezeală.

Ashwagandha (ginsengul indian) este un remediu universal pentru sănătatea și vitalitatea întregului organism. Poți să o folosești la smothie, sub formă de ceai sau o poți adăuga inclusiv la *ceva dulce* făcut cu drag în casă.

Să fie de leac și sănătate!

Ginsengul indian, ashwagandha beneficii – Autor: Marilena Bratan