Acasă Alimentatie sanatoasa 18 beneficii pe care bananele le pot avea pentru organism

18 beneficii pe care bananele le pot avea pentru organism

beneficii banane

Banana: Conține trei zaharuri naturale – zaharoză, fructoză și glucoză combinate cu fibre, o banană oferă un impuls instantaneu, susținut și substanțial de energie. Cercetările au demonstrat că doar două banane oferă suficientă energie pentru un antrenament intens de 90 de minute. Nu este de mirare că banana este fructul numărul unu al celor mai importanți sportivi din lume.

Dar energia nu este singurul mod în care o banană ne poate ajuta să ne menținem în formă. De asemenea, poate ajuta la depășirea sau prevenirea unui număr substanțial de boli și afecțiuni, făcându-l o necesitate pentru a adăuga la dieta noastră zilnică.

18 motive să consumi mai multe banane

1. Depresie: Potrivit unui sondaj recent întreprins de MIND în rândul persoanelor care suferă de depresie, mulți s-au simțit mult mai bine după ce au mâncat o banană. Acest lucru se datorează faptului că bananele contin triptofan, un tip de proteina pe care corpul o transformă în serotonina, cunoscută pentru a vă face să vă relaxați, pentru a vă îmbunătății starea ta de spirit și în general, pentru a vă face sa vă simtiți mai fericiti.

2. PMS (pofta de dulciuri poate crește adesea în timpul fazei premenstruale a ciclului unei femei): Uitați de pastile – mâncați o banană. Vitamina B6 pe care o conține reglează nivelul glicemiei, care vă poate afecta starea de spirit.

3. Anemie: cu un conținut ridicat de fier, bananele pot stimula producția de hemoglobină în sânge și astfel ajută în cazurile de anemie. Afla care sunt cele mai bune rețete naturiste împotriva anemiei.

4. Tensiunea arterială: Acest fruct tropical unic are un conținut ridicat de potasiu, dar este sărac în sare, ceea ce îl face perfect pentru a bate tensiunea arterială. Atât de mult, Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente tocmai a permis industriei bananere să facă afirmații oficiale pentru capacitatea fructelor de a reduce riscul de tensiune arterială și accident vascular cerebral. Vezi care sunt cele 10 lucruri despre tensiunea arteriala – Dr. Vasi Radulescu.

5. Puterea creierului: 200 de elevi de la o școală din Twickenham (Middlesex) au fost ajutați la examenele din acest an, consumând banane la micul dejun, pauză și prânz, în încercarea de a-și spori puterea creierului. Cercetările au arătat că fructul ambalat în potasiu poate ajuta la învățare făcând elevii mai atenți.

6. Constipatie: un conținut bogat de fibre, inclusiv bananele din dietă, pot ajuta la restabilirea actiunii normale a intestinului, ajutand la depasirea problemei fara a recurge la laxative.

7. Arsuri la stomac: bananele au un efect antiacid natural în organism, așa că, dacă suferiți de arsuri la stomac, încercați să mâncați o banană pentru a vă liniști.

8. Boala de dimineață (greața și vărsăturile în timpul sarcinii): Consumul de banane ajută la menținerea nivelului de zahăr din sânge și la evitarea bolii de dimineață.

9. Mușcăturile de țânțari: Înainte de a ajunge la crema pentru mușcăturile de insecte, încercați să frecați zona afectată cu interiorul unei coji de banane. Mulți oameni consideră că are un succes uimitor în reducerea umflăturilor și iritațiilor.

10. Nervi: bananele sunt bogate în vitamine B, care ajută la calmarea sistemului nervos.

11. Excesul de greutate și la locul de muncă: Studiile efectuate la Institutul de Psihologie din Austria au constatat că presiunea la locul de muncă duce la consumarea de alimente nesănătoase, cum ar fi ciocolata și chipsurile.

Privind la 5.000 de pacienți din spitale, cercetătorii au descoperit că cei mai obezi au mai multe șanse de a fi în locuri de muncă cu presiune înaltă. Raportul a concluzionat că, pentru a evita pofta alimentară indusă de panică, trebuie să ne controlăm nivelul zahărului din sânge consumând alimente bogate în carbohidrați pentru a menține nivelul constant.

12. Ulcere : banana este folosită ca hrană dietetică împotriva tulburărilor intestinale datorită texturii sale moi și a netezirii. Este singurul fruct crud care poate fi consumat fără suferință în cazurile de cronici excesivi. De asemenea, neutralizează supraaciditatea și reduce iritarea prin acoperirea mucoasei stomacului.

13. Controlul temperaturii: Multe alte culturi văd bananele ca un fruct „răcoritor” care poate reduce atât temperatura fizică, cât și cea emoțională a viitoarelor mame. În Thailanda, de exemplu, femeile însărcinate mănâncă banane pentru a se asigura că bebelușul lor se naște cu o temperatură rece.

14. Tulburare afectivă sezonieră (SAD): bananele pot ajuta persoanele care suferă de SAD, deoarece conțin triptofanul natural care îmbunătățește starea de spirit.

15. Fumatul: bananele pot ajuta și persoanele care încearcă să renunțe la fumat. B6, B12 pe care le conțin, precum și potasiul și magneziul din ele, ajută organismul să se refacă după efectele retragerii nicotinei.

16. Stres: Potasiul este un mineral vital, care ajută la normalizarea bătăilor inimii, trimite oxigen la creier și reglează echilibrul apei din corp. Când suntem stresați, rata noastră metabolică crește, reducând astfel nivelul de potasiu. Acestea pot fi reechilibrate cu ajutorul unei banane bogate în potasiu.

17. Accidente vasculare cerebrale: Potrivit cercetărilor din „New England Journal of Medicine”, consumul de banane ca parte a unei diete obișnuite poate reduce riscul de deces prin accidente vasculare cerebrale cu până la 40%!

18. Negii: Cei dornici de alternative naturale jură că, dacă doriți să ucideți un neg, luați o bucată de coajă de banană și așezați-o pe neg, cu partea galbenă în afară. Țineți cu grijă coja pe neg cu o fasă chirurgicală sau un bandaj!

Deci, o banană este într-adevăr un remediu natural pentru multe rele. Când o comparați cu un măr, are de patru ori mai multe proteine,de două ori carbohidrați, de trei ori fosfor, de cinci ori vitamina A și fier și de două ori celelalte vitamine și minerale.

De asemenea, este bogată în potasiu și este unul dintre alimentele cu cea mai bună valoare din jur.

Așadar, poate că este timpul să schimbăm acea expresie cunoscută, astfel încât să spunem „O banană pe zi îl ține pe doctor departe!”