Beneficiile zincului pentru organism

Beneficiile zincului pentru organism

0 Shares

Beneficiile zincului pentru organism. Doza de zinc = doza de sănătate. Zincul este un element esențial pentru buna funcționare a organismului. Lipsa zincului înseamnă scăderea imunității, iar la copii chiar încetinirea creșterii. Deasemenea are un rol activ in dezvoltarea memoriei, vindecarea rănilor și buna funcționare a glandei tiroide.

Citeste: Lipsa de fier in organism. Ce suplimente sunt recomandate?

5 beneficii ale zincului

1. susține sistemul imunitar prin activarea celulelor T, responsabile de procesul de diviziune celulară. Asta inseamnă că este de un real ajutor in caz de infecții.

2. protejează celulele de factorii nocivi de mediu si de stresul oxidativ. Asta inseamna că joacă un rol bine determinat mai ales in ceea ce privește procesul de imbătrânire-acest proces este mult încetinit.

3. fertilitatea este mai protejată.Se cunoaște că zincul contribuie la procesul de ovulație iar in cazul bărbaților la producerea materialului seminal.

4. ajuta la transportul vitaminei A se realizează tot cu ajutorul de neprețuit al zincului, care transporta acest element in sânge. Vitamina A ajuta la sinteza rodopsinei-acel pigment fotoreceptor care e necesar in cazul vederii.

5. ajuta la menținerea sănătoasă a pielii, unghiilor și a părului se realizează tot cu ajutorul zincului.
Zincul poate fi găsit sub forma de suplimente alimentare, însă există și alimente care conțin din belșug acest mineral esențial.

Citeste si: Top 6 suplimente naturiste pentru a preveni raceala si gripa

Alimente care conțin zinc

  • alimente de origine animală, precum carnea roșie (vita, porc, oaie, miel) sau carnea de pui;
  • produse din lapte și ouă – 100 de grame de iaurt conțin 3 miligrame de zinc;
  • legume – broccoli, sfecla, ciuperci, cartofi, sparanghel, varza, morcovi, salata verde, dovleac, spanac.
  • fructe proaspete -cele exotice( ananas, mango portocale, banane), căpșuni, caise.
  • fructe oleaginoase – caju, arahide, migdale, alune, fistic, nuci.
  • pește și fructe de mare – somon, sardine, ton, homar, scoici, crabi.

Suplimente alimentare care conțin zinc

Suplimente alimentare care conțin zinc pot fi găsite la farmacie și plafare sub forma de tablete, capsule, lichid sau sirop, combinat cu alte minerale și vitamine sau singur. Administrarea lor se face întotdeauna după masă, iar doza maximă recomandată adulților este de 40 mg/zi.

Doza de zinc recomandate pe categorii de vârstă

In cazul adolescenților , doza recomandată este de 11 mg/zi.
In cazul femeilor peste 18 ani, doza recomandată este de 8 mg/zi
In sarcină sau dacă alăptezi, doza poate fi cresută ușor până la 12 mg/zi.

Zincul și alte medicamente

Există o serie de vitamine care pot *ajuta* la asimilarea zincului-aici vorbim despre vitamina B12. In schimb, calciul și fierul reduc absorbția zincului la nivel intestinal. Deasemenea în cazul consumului de antibiotice, se reduce semnificativ impactul acestui element esențial.

Beneficiile zincului pentru organism. Autor: Marilena Brata

0 Shares
Copy link