Acasă Suplimente naturiste Importanța fierului în organism. Ce suplimente sunt recomandate?

Importanța fierului în organism. Ce suplimente sunt recomandate?

lipsa de fier in organism

Lipsa de fier in organism apare atunci când corpul nu are suficient fier mineral. Poate fi o problemă care poate avea un impact semnificativ asupra sănătății noastre.

Articol recomandat: BIOMICIN FORTE. Antibiotic natural realizat exclusiv din uleiuri esentiale pure

Să explicăm mai pe larg..

Corpul uman are nevoie de fier pentru a face hemoglobina, o proteină care constituie materia colorantă a celulelelor roșii din sânge și care le permite transportul oxigenului în jurul corpului.

Mioglobina este cea care trasportă oxigenul la mușchi.

Dacă țesuturile sunt oxigenate în mod optim și sistemul imunitar este puternic iar sănătatea cardiovasculară e la cote maxime.

De ce este important fierul în organism?

Fierul funcționează ca un liant care mărește viteza unei reacții chimice, fără ca aceasta să fie modificată. Lianul este dat de enzime, iar acestea participă la sinteza AND și la alte procese importante necesare vieții.

Fierul și sistemul imunitar

Bacteriile și virușii periculoși care ne pot îmbolnăvi au nevoie de un aport ridicat de fier pentru a supraviețui. Astfel în timpul unei boli accesul la fier al organismului este unul scăzut, fierul fiind implicat și în stimularea unui răspuns imun în cadrul unei infecții.

Este important fierul pentru copii?

Nu degeaba bunicii ne făceau spanac cât de des puteau… Personal îmi amintesc cu plăcere ori de câte ori fac acest fel de mâncare pentru familia mea.  Spanacul supranumit de mine și *mâncare de rațe*, era una din mesele mele preferate alături de un ochi de ou. O bunătate, nu altceva…

Și cum nimic nu se aruncă la sat, restul de mâncărică se dădea la pui și rațe. Micile vietăți se bucurau nespus cînd  aveau parte de un festin *verde*.

Revenind în zilele noastre, în perioadele de creștere, copii consumă foarte mult fier, însă introducerea suplimentelor de fier în dieta copiilor se face după o analiză atentă și neapărat cu recomandarea pediatrului pentru a preveni lipsa de fier la copii.

Articol recomandat: 5 retete rapide si sanatoase pe baza de sfecla rosie

Cum suplimentăm lipsa de fier din organism?

O parte importantă este eliminată în mod natural de organism. Ficatul este cel care elimină fierul prin lichidul biliar. De aceea este esențial să avem o alimentație echilibrată pentru a nu avea un deficit de fier și pentru a menține funcțiile organismului cât mai mult timp la un nivel optim.

Cauzele lipsei de fier in organism

  • aportul inadecvat de fier din cauza unei diete care nu oferă nevoile nutriționale zilnice sau care este puternic restricționată
  • boli inflamatorii intestinale
  • cerințe crescute de fier în timpul sarcinii
  • pierderea de sânge în perioade grele sau sângerări interne
  • deficitul de fier poate duce la simptome care vă pot afecta calitatea vieții. Acestea includ dificultăți de respirație, oboseală și concentrare redusă.

Semnele și simptomele deficitului de fier variază în funcție de:

  • severitatea anemiei
  • vârsta
  • starea de sănătate

În unele cazuri, oamenii nu prezintă simptome pentru lipsa de fier in organism

8 semne și simptome specifice deficitului de fier

1. Oboseală neobișnuită

Senzația de oboseală este unul dintre cele mai frecvente simptome ale lipsei de fier in organism. Acest simptom este frecvent la persoanele care nu au suficient fier în organism.

Această oboseală cronică se manifestă deoarece corpul nu are fierul de care are nevoie pentru a face o proteină numită hemoglobină, care ajută la transportul oxigenului în jurul corpului.

Fără suficientă hemoglobină, mai puțin oxigen ajunge la țesuturi și mușchi, privându-te de energie. Inima ta, de asemenea, trebuie să lucreze mai greu pentru a pompa mai mult sânge bogat în oxigen în jurul corpului.

Deoarece oboseala este adesea considerată o parte normală a unei vieți ocupate, moderne, este dificil să se diagnosticheze deficitul de fier numai pe baza acestui simptom.

Cu toate acestea, multe persoane cu deficit de fier acuză o energie scăzută, alături de slăbiciune, senzație de irascibilitate, sau  dificultăți de concentrare.

  1. Paloarea feței – un semn care trădează deficitul de fier

Pielea palidă sau colorarea palidă a interiorului pleoapelor inferioare sunt alte  câteva semne comune ale deficitului de fier.

Hemoglobina din celulele roșii din sânge dă sângelui culoarea sa roșie, astfel încât nivelurile scăzute în timpul deficitului de fier fac sângele mai puțin roșu. De aceea, pielea își poate pierde culoarea sănătoasă sau căldura la persoanele cu deficit de fier.

Această paloare poate apărea pe tot corpul sau poate fi limitată la o singură zonă .Aceasta include în mod special:

  • fața
  • gingiile
  • interiorul buzelor sau pleoapelor inferioare
  • unghiile

Acestea sunt  primele lucruri pe care medicii le vor căuta ca un semn al deficitului de fier. Cu toate acestea,  confirmarea va veni doar în urma unei analize de sânge.

Paloarea este mai frecvent observată în cazurile moderate sau severe de anemie.

3. Dificultăți de respirație – o altă cauză care ne poate indica un minus de aport de fier în organism

Hemoglobina permite celulelor roșii din sânge să transporte oxigen în jurul corpului.

Atunci când nivelul hemoglobinei este scăzut în timpul deficitului de fier, nivelurile de oxigen vor fi, de asemenea, scăzute. Aceasta înseamnă că mușchii nu vor primi suficient oxigen pentru a face activități normale, ar fi mersul pe jos sau activități fizice ușoare. Se instalează repede oboseala și senzația de *neputință*.

Ca rezultat, rata de respirație va crește pentru că organismul dumneavoastră încearcă să obțină mai mult oxigen. Acesta este motivul pentru care  dificultățile de respirație sunt simptome comune în cazul deficitului de fier.

4. Dureri de cap și amețeli – simptom comun în caz de deficit de fier

Deficitul de fier poate provoca dureri de cap, în special la femei

Acest simptom pare a fi mai puțin frecvent decât altele și apare adesea cu amețeli sau pierderi de echilibru, stări de*rău* asociate cu  senzația de leșin.

Durerile de cap pot apărea deoarece nivelurile scăzute de hemoglobină din celulele roșii din sânge înseamnă că nu ajunge suficient oxigen la creier. Ca urmare, vasele de sânge din creier se pot umfla, provocând presiune și dureri de cap.

Deși există multe cauze ale durerilor de cap, durerile de cap frecvente, recurente și amețelile ar putea fi un semn de deficit de fier. Lipsa hemoglobinei poate însemna că nu ajunge suficient oxigen la creier, determinând, eventual, vasele sale de sânge să se umfle și să creeze presiune.

Legătura dintre deficitul de fier și durerile de cap este încă neclară.

5. Palpitații cardiace-încă un simptom ce ar putea arăta lipsa de fier din organism

Bătăile inimii, cunoscute sub numele de palpitații cardiace, poate fi un alt simptom al deficitului de fier.

Asocierea dintre deficitul de fier, anemie și probleme cardiace este încă studiată, dar poate fi legată de aprovizionarea cu oxigen.

Hemoglobina este proteina din celulele roșii din sânge care ajută la transportul oxigenului în jurul corpului. În deficitul de fier, nivelurile scăzute de hemoglobină înseamnă că inima trebuie să muncească din greu pentru a transporta oxigen.

Acest lucru poate duce la bătăi neregulate ale inimii sau sentimentul că inima ta bate anormal de repede .

În cazuri extreme, poate duce la o inimă mărită, murmur cardiac sau insuficiență cardiacă .

Cu toate acestea, simptomele tind să fie mult mai puțin frecvente. Va trebui să aveți deficit de fier pentru o lungă perioadă de timp pentru a le experimenta.

6. Păr și piele uscate și deteriorate

Pielea uscată și deteriorată, părul lipsit de strălucire pot fi semne ale unui deficit de fier .

Deficitul de fier scade nivelul hemoglobinei din sânge, ceea ce poate reduce cantitatea de oxigen disponibilă celulelor care cauzează creșterea părului.

Când pielea și părul sunt lipsite de oxigen, ele pot deveni uscate.Părul își pierde elasticitatea, arată tern și degradat în ciuda tratamentelor aplicate local (măști, balsamuri, tratament cu keratina, etc).

Deficitul de fier este, de asemenea, asociat cu căderea părului, iar unele cercetări recente sugerează că ar putea fi o cauză.

Pielea și părul pot primi mai puțin oxigen din sânge în timpul deficitului de fier, determinându-le să devină uscate și deteriorate.

7. Umflarea și durerea limbii și gurii

Uneori, doar uitându-te în interiorul sau în jurul gurii, semnele pot indica dacă aveți anemie sau un deficit de fier.

Semnele includ atunci când limba devine umflată, inflamată, palidă sau ciudat de netedă .

Deficitul de fier poate provoca, de asemenea, alte simptome în jurul gurii  Acestea includ:

  • gură uscată
  • un sentiment de arsură în gură
  • crăpături roșii dureroase la colțurile gurii
  • ulcerații bucale

O limbă inflamată, umflată sau ciudat de netedă poate fi un semn al anemiei sau al deficititului de fier. Fisurile de pe colțurile gurii pot fi, de asemenea, un semn.

8. Unghii fragile sau în formă de lingură

Un simptom mult mai puțin frecvent al deficitului de fier sunt unghiile fragile sau deteriorate.

De obicei, primul semn sunt unghiile fragile care se crapă sau se exfoliază cu ușurință.

În etapele ulterioare ale deficitului de fier, unghiile în formă de lingură pot apărea în cazul în care mijlocul unghiilor și marginile sunt ridicate pentru a da un aspect rotunjit ca o lingură.

Toate aceste simptome menționate mai sus, apar în timp și ideal este de a ține acest deficit de fier sub control.

Odată ce deficitul a fost confirmat prin analize, medicul vă va recomanda un tratament în acest sens. Acesta va depinde de tipul de deficit de fier(dacă a evoluat înspre anemie sau nu) și de o serie de factori precum vârsta, alte afecțiuni de care suferiți, etc.

Conform ultimelor studii, cantitatea de fier in functie de varsta (in miligrame) ar trebui să arate așa:

VârstaBărbatFemeie
0-6 luni0,270,27
7-12 luni1010
Între 1-3 ani7-8 mg7-8mg

 

Între 4-8 ani10 mg10 mg
Între 9-13 ani8mg8mg

 

Între14-18 ani11 mg15 mg
Între 19-50 ani8 mg18 mg
După 51 de ani8 mg8 mg

 

După cum se observă și din tabel nevoile sunt diferite, în ceea ce privește necesarul de fier al organismului la bărbați și femei.

Există perioade când e necesar un aport ridicat de fier în cazul femeilor însărcinate și atunci când copilul este alăptat.

Insă la menopauză, nevoia de fier scade drastic.

Ce este anemia feriprivă sau care este legătura cu deficitul de fier din organism?

Anemia feriprivă cauzează organismului mari probleme, care netratate pot duce la afecțiuni mai complicate.

Sunt studii care confirm că peste 1,6 miliarde de oameni trăiesc cu anemie. Chiar dacă ni se pare că este o afecțiune comună, este important să apelăm la un specialist pentru a nu se agrava pe viitor.

Alimente bogate in fier

Ficatul – este un organ care stocheză mari cantități de fier, de aceea este important a se introduce într-o dietă de refacere a nivelului  de fier in organism. Insă , ca orice aliment, acesta nu trebuie consumat zilnic sau în mod excesiv. Alte alimente bogate în fier sunt:

  • Carnea de pasăre
  • Carnea de pește
  • Scoicile
  • Cerealele
  • Fasolea
  • Sfecla
  • Nucile și migdalele

Ce sa mananci cand ai lipsa de fier

O alimentație echilibrată poate elimina cu succes acest deficit, dar pentru un aport rapid  putem apela cu încredere la suplimente, însă doar la recomandarea medicului. Odată ce am depășit acest moment, ne vom putea bucura de o sănatate*de fier*, de energie și vitalitate, adică de o viață împlinită, așa cum toți ne-o dorim.

Lipsa de fier in organism suplimente naturiste

Vă recomandăm o serie de suplimente naturiste pentru lipsa de fier în organism, magazinul naturist Vegis deține o gamă de peste 300 de suplimente naturiste care contin de fier. Puteți alege din lista celor 300 de suplimente însă am ales pentru dumneavoastră doua suplimente naturiste pe baza de fier în funcție de cel mai bine vândut produs: Fier (Iron) 90tb ADAMS VISION si cel mai apreciat produs de către clienții Vegis: Fier Natural 60Cps DVR PHARM

Lipsa de fier in organism. Autor: Marilena Bratan