Alimentatie sanatoasa

Dieta Rina: meniul pe zile și etapa de menținere

Ce este dieta rina?

Una dintre dietele care au deprins popularitate în ultimii ani este dieta Rina, sau dieta de 4 zile, o dietă disociată bazată pe consumul unei grupe alimentare în fiecare zi (proteine, amidon, carbohidrați și fructe, în această ordine), întinzându-se pe o durată de 90 de zile (de aceea, mai poartă denumirea de dieta Rina de 90 de zile). În fiecare lună, există o zi în care se va ține post.

Dieta rina nu ține cont de numărul de calorii sau cantitate (întrucât aceste măsurători nu pot fi ținute toată viața), ci de tipul de aliment consumat, prin urmare, beneficiul este că te poți bucura de micile plăceri culinare, de exemplu de temutele dulciuri, fără a ruina dieta.

Articolul continua mai jos

Pentru rezultate și mai bune, se recomandă asocierea dietei cu exercițiu fizic regulat și hidratare corespunzătoare.

Pe lângă pierderea în greutate, dieta promite accelerarea metabolismului asociată cu un consum mai mic de energie pentru digestia alimentelor, precum și întărirea sistemului imunitar și îmbunătățirea statusului fizic și psihic general.

Citeste si: Sfecla rosie retete – 5 retete rapide si sanatoase

Caror persoane se recomanda dieta rina?

Această dietă se adresează în mod special persoanelor supraponderale și care suferă de obezitate (deci care au un IMC>25kg/mp), obezitatea fiind categoria la care se promit rezultatele cele mai intense -aproximativ 25 de kg.

De asemenea, este foarte potrivită persoanelor care nu au atât de mult timp să pregătească mereu diverse feluri de mâncare. Rețetele sunt foarte simple, cu alimente ușor de găsit și de combinat, multe dintre ele putând fi pregătite și stocate la frigider pentru mai multe zile.

Citeste si: Laptele de capră – 20 de beneficii uimitoare pentru organism

Ce este apa minune in dieta rina?

Acest concept de apă minune nu este propriu numai dietei Rina, ci a devenit destul de popular în ultima vreme, datorită promovării sale ca adjuvant în scăderea în greutate, detoxifiere, sănătatea tractului digestiv și accelerarea metabolismului.

Este vorba despre apă călduță (nu fiartă) cu lămâie proaspătă (nu sub formă de ceaiuri), pe care este recomandat să o consumi dimineața, pe stomacul gol, cu 30 de minute înainte de masă sau cafea.

Este de preferat să o consumi ca atare, dar dacă simți neapărat nevoia de dulce, poți pune puțină miere.

Alternativa la apa cu lămâie este un pahar de apă minerală cu conținut bogat de sodiu sau un pahar de apă cu o linguriță de oțet de mere.

Citeste si: 15 AFECȚIUNI GRAVE care pot fi VINDECATE cu TINCTURĂ DE PROPOLIS

Cat slabesti cu dieta rina?

Cu această dietă, poți ajunge să slăbești până la 25 de kg, rezultate promise persoanelor ce suferă de obezitate. Dacă supraponderabilitatea nu este atât de severă, rezultatele vor fi proporționale.

Cat slabesti cu dieta rina?

Cat slabesti in prima saptamana cu dieta rina?

În prima săptămână, rezultatele pot fi undeva între 1-3 kg, în funcție de greutatea de la care se pornește inițial ( cu cât greutatea inițială este mai mare, cu atât primele kg sunt date jos mai rapid).

Dieta rina cat slabesti intr-o luna?

Pentru o luna, rezultatele sunt între 4-10 kg. Acestea depind foarte mult de nivelul de greutate inițial, cât și de rigurozitatea cu care este ținută dieta, de exercițiul fizic cu care se asociază, precum și de hidratare, căci apa ajută foarte mult la pierderea în greutate, iar lipsa ei și a sportului va îngreuna apariția rezultatelor.

Cu toate acestea, este important de reținut că un ritm de slăbire foarte accelerat nu este tocmai sănătos, se recomandă slăbirea treptată, cu aproximativ 1-2 kg pe săptămână, pentru a fi mai ușor de menținut la încheierea dietei.

De cate ori poti tine dieta rina?

Nu există o limită anume în a ține dieta Rina, unii consideră că poate deveni un stil de viață pentru persoanele care reușesc să se adapteze complet la regulile sale.

Prin urmare, poți ține această dietă oricând și oricât dorești, cu condiția de a avea grijă ca alimentele pe care le consumi să fie, într-adevăr, potrivite, să satisfacă necesarul de nutrienți al organismului și să fie cât mai sănătoase.

Cum se tine mentinerea la dieta rina?

Este esențial ca, odată ce te vei întoarce la mâncatul normal și vei termina dieta, să te implici în menținerea rezultatelor pe termen lung, cel puțin la fel de importante ca dieta în sine.

Va trebui să ai mare grijă în evitarea efectului de yo-yo, care te poate face să câștigi rapid tot ce ai dat jos în ultimele luni, ba chiar să adaugi câteva kg peste greutatea inițială.

După încheierea unei diete restrictive, tendința organismului va fi să acumuleze rapid cât mai mult, de aceea foarte multe diete eșuează lamentabil, căci tendința este de a recupera imediat kg pierdute, mai ales atunci când slăbirea s-a efectuat masiv, în scurt timp.

Prin urmare, după cele 90 de zile de dietă, ar fi bine să reiei treptat regimul normal al organismului (nu deodată).

Poți, de exemplu, să păstrezi încă o vreme anumite principii ale dietei, cum ar fi micul dejun alcătuit din fructe, să te hidratezi cât mai mult și să menții activitatea fizică.

De asemenea, un pas important este să înveți să asociezi grupele alimentare corect și să nu faci combinații nepotrivite (de exemplu, evită combinațiile de proteine cu carbohidrați, sau de amidon cu zaharuri)

Poți, de exemplu, să nu combini mai multe tipuri de proteine (lapte și ouă la aceeași masă). Continuă cu mesele reduse cantitativ la cină (jumătate din ceea ce ai consumat la prânz)

Cum functioneaza dieta rina?

Filosofia se bazează dietele disociate, în speță Rina, este că grupele alimentare care sunt digerate în mediu alcalin (de exemplu pastele și pâinea) nu ar trebui combinate cu cele digerate în mediu acid (precum carnea și ouăle), deoarece acest lucru încetinește metabolismul și împiedică digestia și absorbția completă a acestora.

Ce spun nutritionistii despre dieta rina?

Dieta Rina: meniul pe zile și etapa de menținere 1
Părerea anumitor nutriționiști si cercetători este că dietele disociate, cum este dieta Rina, nu au o bază științifică fondată și nu au suficiente studii clinice care să demonstreze eficacitatea lor.

Un studiu care a cercetat diferența între o dietă disociată și un tip de dietă ce permitea consumul tuturor grupelor de alimente nu a găsit diferențe semnificative în rezultate, în ceea ce privește scăderea în greutate, glicemia și nivelul de colesterol după 6 luni. Studiul îl găsiți aici: Pierderea în greutate prin combinarea de alimente cu conținut scăzut de energie sau cu diete echilibrate.

De asemenea, nutriționiștii au mai declarat că multe persoane s-au confruntat cu dificultăți în special în zilele dedicate consumului de amidon (datorându-se, probabil, unei slabe informări asupra dietei și asupra acestui tip de grupă alimentară, în ceea ce privește alimentele permise în ziua leguminoaselor.

Se pare că unii participanți fie nu disting alimentele permise, fie nu le plac și au dificultăți în a găsi variante pentru ziua respectivă).

Reguli în dieta Rina

  1. Întotdeauna, micul dejun va fi alcătuit din fructe proaspete (indiferent de zi). Ele trebuie, totodată, consumate mereu pe stomacul gol, așa că, dacă mai mănânci fructe pe parcursul zilei, lasă câteva ore de la ultima masă înainte să le consumi și nu le combina cu alte tipuri de alimente.
  2. Va trebui să respecți întocmai fiecare zi, în ordinea stabilită, să nu sari peste nicio zi (nu inversa ordinea grupelor alimentare) și nici peste mese (trebuie să ai 3 mese pe zi, cu o distribuție echilibrată). Ține evidența acestora și fă-ți un program regulat al meselor dimineața, la prânz și seara.
  3. Nu se consumă gustări între mesele principale
  4. hidratarea corespunzătoare și activitatea fizică (30 de minute pe zi) sunt esențiale. Alege exerciții de tip cardio cât mai des, de la alergat, bicicletă, la mersul pe jos sau exerciții aerobice la sală, pe care să le combini cu exerciții cu greutăți.
  5. Este recommandât ca cina să fie cea mai redusă cantitativ (aproximativ jumătate din masa de prânz)
  6. Nu combina multe tipuri de proteine la o masă (de exemplu, proteine ce provin din carne, cu proteine din legume sau multe alte categorii – cum ar fi proteinele provenite din surse cu grăsimi saturate și cele din surse cu grăsimi nesaturate).
  7. Nu combina niciodată proteinele cu carbohidrații.
  8. Este recomandat să prepari cât mai sănătos alimentele (de exemplu, prin fierbere, la abur sau grătar în loc de prăjeală) și evită alimentele fără valori nutriționale semnificative, dar cu conținut foarte bogat în calorii.
  9. Este o dietă în care numărul caloriilor nu are importanță și nu trebuie măsurat, dar trebuie, totuși, să ai o anumită moderație în ceea ce mănânci, pentru rezultate ideale.

Ce trebuie sa mananci in fiecare zi la dieta rina?

Dieta Rina este cea mai permisivă dietă, poți consuma o multitudine de alimente, chiar și cele interzise în toate regimurile de slăbit.

Cu toate acestea, cantitatea este, totuși, importantă, iar regula de aur este asocierea dietei cu sportul și hidratarea corectă.

Îți vom lăsa mai jos care sunt regulile de urmat în această dietă.

Dieta rina pe zile

Dieta rina ziua 1 – Proteine

Micul dejun va fi alcătuit din fructe. Prânzul și cina, din proteine, de preferat să nu amesteci multe tipuri de proteină la o masă (după cum am explicat mai sus, de exemplu proteine din lapte cu cele din carne și legume).

Poți mânca pește, carne de pui, vită, porc, curcan, legume (roșii, castraveți, morcovi, țelină, conopidă, ceapă, usturoi, măsline, varză), brânză, lactate. Poți mânca o felie de pâine. Laptele va fi consumat doar în această zi.

Dieta rina ziua 2 – Amidon

Micul dejun din fructe. Ulterior, restul meselor vor fi alcătuite din cartof, mazăre, fasole, porumb, orez, quinoa, ovăz, farro, orz. Atenție, în această categorie nu intră pastele, tortellini sau gnocchi (preparate din făină și ou).

Dieta rina ziua 3 – Carbohidrați

Mic dejun din fructe. Prânzul și cina pot fi alcătuite din paste, pizza (fără mozzarela/ cașcaval/carne), produse de patiserie, deserturi, pâine, înghețată sau ciocolată neagră.

Dieta rina ziua 4 – Fructe și legume proaspete

În această zi, poți consuma orice tip de legume și fructe (ca atare, în salate sau sucuri/ supe), nuci sau semințe.

Ca exemple, îți putem oferi: banane, portocale, kiwi, fructe de pădure, ananas, mere, pere, prune, pepene, mango, roșii, castraveți, broccoli, ridichii, conopidă, salată verde, nuci, migdale, caju, semințe de floarea-soarelui.

Dieta rina avantaje

Un benefice important este simplitatea ei, deoarece nu ține cont de modul în care alimentele sunt gătite, ci doar de combinația dintre ele.

De asemenea, te va face să consumi mai multe fructe și legume și să introduci în dieta ta anumite alimente care, poate, nu existau în cantități necesare (cum ar fi cerealele).

Este un beneficiu faptul că nu trebuie să numeri caloriile și să cântărești alimentele, deoarece acest lucru poate fi un impediment pentru multe persoane.

Totodată, dieta promite, în timp, reducerea porțiilor, întrucât nu vei putea mânca niște cantități enorme dintr-un singur fel de mâncare.

Este importantă o aderență pe termen lung la această dietă pentru rezultate concrete (3 luni), această dietă nu promite (nerealistic) pierderea spectaculoasă în greutate în 2 săptămâni, ce va da ulterior un efect de yo-yo, recâștigând înapoi rapid greutatea (ba chiar mai mult).

O zi pe lună este dedicată postului (fasting de 24 de ore), în care se va consuma doar apă, cu multiple beneficii asupra organismului.

Te va motiva să ai un stil de viață sănătos, regulat, concentrat pe hidratare și exercițiu fizic.

Riscuri dieta rina

Există riscul de hipoglicemie, constipație, amețeală, crampe, reducerea tensiunii arteriale, în special în primele 2-3 săptămâni, până ce organismul se obișnuiește cu noua rutină alimentară.

Rezultatele pe care le promise dieta (25-30 kg în 3 luni) înseamnă între 8-10 kg pe lună, ceea ce este mult din punct de vedere medical și există riscul de a nu reuși să menții această greutate pe termen lung, după încheierea dietei.

Este recomandat să nu te axezi pe un nr cât mai mare de kg într-un timp foarte scurt, ci să urmărești să pierzi în greutate cam 1 kg pe săptămână sau 1% din greutatea corporală.

Unii nutriționiști privesc cu scepticism posibilitatea de a mânca orice, cât timp se încadrează în grupa permisă într-o zi, de exemplu pizza, dulciuri concentrate, alimente cu conținut ridicat de grăsimi și glucide și lipsite de valori nutriționale, precum și junk food și alimente nocive, ce se încadrează undeva departe de valorile unei diete sănătoase la modul general și de care, de multe ori, participanții abuzează în zilele destinate.

Există foarte multe alimente în care diferitele grupe alimentare nu pot fi separate, de aceea, adesea este dificil să găsești alimente potrivite, sau trebuie să renunți la altele care, deși sunt foarte sănătoase, nu se încadrează la o singură grupă.

Este o dietă greu de ținut pe termen lung, deoarece restricționează destul de mult alimentația și posibilitățile de combinații ale mâncărurilor, prin urmare, nu este o dietă care să se muleze pe schimbarea stilului de viață pentru tot restul vieții.

Multe persoane consideră dietele restrictive foarte stresante și obositoare, chiar deprimante și frustrante, greu de menținut pentru suficient timp sau dificil de întreținut rezultatele pe termen lung, întrucât tentația la revenirea la dieta normală va fi foarte mare.

Aplicatie utila pentru a gestiona dieta rina

Am găsit pentru tine cea mai utilă aplicație, care te poate ajuta să îți atingi obiectivele și să te ții cu adevărat de program.

dieta rina aplicatie
Aplicația îți va da sugestii de alimente, rețete simple și ușor de urmat, diferite sugestii pe care nu mai este neovie să le cauți singur. De asemenea, îți va ține evidența progresului.

O vei avea cu tine oriunde și oricând și te va îndruma către tipurile de alimente pe care le poți mânca, ținând evidența grupelor alimentare pe care trebuie să le consumi, pe zile și în ordine, astfel încât să nu dai greș.

Poți găsi aplicația cu versiune și în limba română aici: https://90daydiet.org/ro/ și este valabilă pe App Store, Google Play și AppGallery.

Articole asemanatoare

Back to top button